Dimarts, 28 De Febrer De 2017
Plaça de l'Olivera, 1, El Pi de Sant Just, Olius - 25280

18/10/2016

Sortida de tardor dels veïns d'Olius

Foto

Visita a Fumanya, Museu de les Mines de Cercs i la Torre de l'Amo a la Colònia Viladomiu Nou

La sortida de tardor dels veïns dOlius en aquesta ocasió, ha tingut vàries destinacions. Primerament vam fer una parada a la Colònia Rosal on a mes de fer una mica desmorzar, vàrem comprovar com estava el mercat dels bolets molt tradicional en aquest indret del Berguedà. Posteriorment ens vam encaminar carretera amunt fins a Fumanya, on les mines a cel obert van deixar al descobert una paret de pedra on fa milions danys el dinosaures deixaren les seves empremtes. Una vegada vist aquest espai i després de comprovar que els bolets comencen a sortir per aquestes muntanyes (les vores de la carretera estaven atapeïdes de vehicles) vàrem fer camí cap el Museu de les Mines de Cercs. En aquest centre dinterpretació de la mineria del carbó, ens van documentar sobre lorigen, la explotació i el final de lindustria de la mineria en aquesta zona i el que va representar durant mes de cent anys. A través de laudiovisual i sobre tot entrant a la galeria de lantiga explotació vam comprovar el treball dels miners i tot el context laboral i social que generava aquesta activitat a Sant Corneli.
Després de la visita a lespai miner i de que alguns dels nostres veïns trobessin alguns bolets (rovellons, fredolics i llenegues) ens esperava un bon àpat al restaurant Santa Bàrbara.
Després de dinar vam posar rumb a la Colònia Viladomiu Nou, on ens esperava la visita a la Torre de lAmo, així anomenat ledifici on residia el propietari de la fàbrica tèxtil daquest espai. Es va començar a construir al 1899 i era la residència destiu de la família propietària i també quan es desplaçaven des de Barcelona a comprovar la situació de la fàbrica i la seva producció. Tot lespai es recomanable de visitar perquè representa una part, encara present de la industrialització del nostres país.
Després daquesta visita, els veïns dOlius vam posar rumb al nostre municipi amb un bon regust després daquesta sortida cultural i de relacions entre tots.